W piątek spotkanie robocze w sprawie śmieci. Mieszkańców czeka podwyżka
W piątek spotkanie robocze w sprawie śmieci. Mieszkańców czeka podwyżka
19 marca 2019, 22:15
W piątek 22. marca 2019 o godzinie 13:00 w Urzędzie Gminy Sztutowo odbędzie tzw. spotkanie robocze radnych gminy Sztutowo w sprawie śmieci. Na spotkaniu mają być przedstawione propozycje podwyżek opłat za śmieci dla mieszkańców. Luka budżetowa na rok 2019 w kwestii opłat za śmieci wynosi ponad 200 tysięcy złotych, w tym ponad 90 tysięcy złotych nienależnie pobranych opłat za lata 2015-2018. W związku z tym, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym prace Rady Gminy są jawne w spotkaniu mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy gminy Sztutowo. Do tej pory na żadnym oficjalnym kanale informacyjnym gminy nie ukazała się informacja o tym spotkaniu, dlatego podajemy ją na naszym portalu.
Dobrze że jest jeszcze jakiś portal, z którego można się coś dowiedzieć, bo w gminie zmowa milczenia, żeby przyszli tylko swoi radni i żeby przegłosować podwyżkę minimum 30 do 50% . Wójt Zieliński obiecywał transparentność a robi z doktorem tajne spotkania, o których nikt nic nie wie.
~farsa (niezalogowany) / 19.03.2019, 23:12
Głos został już oddany
Głos został zapisany
zgadzam się z w/w napisanym komentarzem , z ludzi nie można robic wariatow ,
gdzie ta transparentność ?
obiecanki cacanki a GŁUPIEMU radość czy co ,czyste wariactwo
ju8ż głupota ludzka nie zna granic
wysiudać głupotę
~Pracownik (niezalogowany) / 19.03.2019, 23:19
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Te spotkania robocze to tylko dla urzędników i radnych emerytów/rencistów, bo każdy normalny człowiek pracuje. I tak wiadomo że są spotkania przed-robocze ( nie przy kawie), gdzie wszystko jest ustalane a te spotkania to tylko fikcja literacka. mieszkańców czeka podwyżka, a miało być tak pięknie jak pisze nasz włodarz na blogu.
MIMO ZE PLACIMY WOSKIE PODATKI DLA TEJ GMINY , już się nie przyznajemy do niego, bo nosi chyba rajstopy pod spodniami , nie męskie kalesony , obiecanki wyborcze były
KTO NA WÓJTA , a KTO na sekretarza gminy , i kto jeszcze ? mamy kandydatów , oj mamy !!! chyba wcześniejsze wybory muszą być
ale z czasem wkroczy komisarz to pewne !!!! wiem co piszę
DR. nie będzie wojtem ,mamy kobietę na wójta logicznie myślącą
oj mamy tez faceta logicznie myślącego w tej gminie - perspektywicznie myślącego ,logicznego ,prawnie rozumiejącego zasady funkcjonowania gminy , logiczny normalny , skromny a jednocześnie na wysokimi poziomie intelektualnym, znającym się na potrzebach -problematyce społeczeństwa w tej naszej gminie , nie konfabulant , dobry sumienny facet
zorganizowany , taktowny ,skromny na poziomie
~wszyscy razem (niezalogowany) / 19.03.2019, 23:59
Głos został już oddany
Głos został zapisany
słuchajcie macie rację. ale zbierzemy się. tak aby jak najwięcej mieszkańców poszlo na te spotkanie. przecież nie jest tajne. każdy może iść. wiedz jedności siła..
~robcia (niezalogowany) / 20.03.2019, 00:00
Głos został już oddany
Głos został zapisany
może Tomek T - super facet ,zna zagadnienia polityczne ,administracyjne -zarządzanie itd.... na włodarza gminy -wykształcony , dobroduszny ,facet elokwentny na wysokim poziomie poziomie
~aż strach (niezalogowany) / 20.03.2019, 13:40
Głos został już oddany
Głos został zapisany
płacić i płacić ,ciekawe co uzgodnią na tym zebraniu roboczym ?
dot. gospodarki odpadami komunalnymi
~Malinova (niezalogowany) / 20.03.2019, 17:12
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Jest sporo gmin, gdzie spotkania robocze są nagrywane, tak samo jak sesje. Koszt nie jest duży, myśle, że nasza gminę również na to stać. Chcę zobaczyć, jak pracują nasi radni, jak ( mam nadzieje) walczą o naszą małą ojczyznę i nas mieszkańców. Tak przynajmniej obiecywali...
~Anna (niezalogowany) / 20.03.2019, 17:32
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Szanowni Państwo! Napiszę jeszcze raz swój komentarz na temat opłat za śmieci. Moja 4-osobowa rodzina płaci miesięcznie 70 zł!!! Nie wyobrażam sobie, że Pan, Panie Wójcie podwyższy mi tę kwotę. Są miesiące, że nie oddajemy worków ze szkłem czy plastikiem, bo są po prostu puste. To, że zużywamy dużo wody ( codzienna higiena, duży ogród) wcale nie świadczy o tym, że moja rodzina produkcje tony śmieci.
Nie będę płaciła za śmieci wczasowiczów, bo nie wynajmuje pokoi.
Nie potrzebuje dodatkowych wywozów w sezonie letnim.
Tak dla przypomnienia.
Gmina płaci rocznie 700.000 zł za śmieci. Płacimy 70 zł miesięcznie za 4 osoby, czyli 17,50 od osoby.
3800 mieszkańców * 17,50zł *12 miesięcy = 798.000 zł
Ja widzę nadwyżkę w kasie nie braki.
Ile jest deklaracji z tych 3800 mieszkańców? Niech się wypowie w tej sprawie na sesji osoba z gminy za to odpowiedzialna.
~Pietia Goras (niezalogowany) / 20.03.2019, 17:51
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Wyliczenia są proste :
Gmina płaci rocznie za śmieci 700 tysięcy złotych.
W tym roku brakuje minimum 200 tysięcy (to wersja optymistyczna bo może być dużo więcej - nie wiadomo czy Wójt mówił prawdę)
200.000 / 700.000 = 28%
Tyle mieszkańcy powinni zapłacić więcej, jeżeli podwyżka by weszła od 1 stycznia. Ale wejdzie najwcześniej 1 kwietnia (lub jeszcze później). Czyli 3/12 miesięcy później (25%).
Czyli trzeba dodać jeszcze 25% z tych 28% (bo w pozostałe 9 miesięcy trzeba spłacić pierwsze 3 miesiące roku) = wychodzi jeszcze 7%.
Czyli maksymalna podwyżka wyniesie 35 % (jeżeli mieszkańcy mają pokryć wszystkie koszty). Jeżeli gmina pokryje ze swoich pieniędzy część podwyżki to wyjdzie mniej dla mieszkańców, ale kosztem zadań własnych gminy (mniej inwestycji itp.)
To ja obliczyłem w 5 minut, nad czym armia urzędników się głowi od 3 miesięcy. Na spotkaniu będzie tylko ustalanie ile gmina dołoży z własnych środków, a ile pokryją mieszkańcy w podwyżce. I tak na jedno wychodzi, bo nawet jeśli część pójdzie z naszych podatków, więc wszyscy za to zapłacimy.
~Miejscowy (niezalogowany) / 20.03.2019, 18:00
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Chyba żart. Wypisuje się.
~IF (niezalogowany) / 20.03.2019, 18:02
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Dla nas podwyżki???!!!!! A 144 zwolnionych z opłaty za śmieci????!!!! NIGDY. Lasy zapełnia się śmieciami!!!
~Krzysztof (niezalogowany) / 20.03.2019, 18:06
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Anna dokładnie!!!!
W mieście płacą 5 zł od osoby!!!! DOŚĆ.
~Dymisja!!!! (niezalogowany) / 20.03.2019, 18:07
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Jak rząd -kłamią że nie będzie podwyżek a są.
~Mieszkańcy (niezalogowany) / 20.03.2019, 18:08
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Zmiany w umowie żeby płacili wszyscy równo nie można zrobić ale podwyżkę tak??? Radca prawny do roboty bo cię na taczkach wywieziemy!!!!!
~Autor (niezalogowany) / 20.03.2019, 19:23
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Niech każdy, kto wynajmuje pokoje płaci uczciwie za swoich wczasowiczów. Tylko wtedy nasza lokalna śmieciowa dziura budżetowa zostanie załatana.
Podpowiem - Tu szukajcie pieniędzy drodzy włodarze.
Za naliczanie śmieci z wody to trzeba Wójtowi Stasiowi podziękować, który wziął babe z wejcherowa i obliczyła "najekonomiczniej" i skasowała 8 tyś zł
Odwieczny problem śmieci a może tym śmierdzącym leśnym kącikiem by się zająć i posprawdzać czy tam wszystko jest jak powinno. Dlaczego w Stegnie nikt nie płacze tylko wiecznie u nas?
Jakiś "nowy" pracownik gminny wrócił w łaski z pobliskiej Stegny może by się go wypytać jak u nich ta sprawa stoi?
~rozsądna. (niezalogowany) / 20.03.2019, 20:40
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Wszystkim wynajmującym wprowadzić dodatkowy ryczałt na 2 m-ce to dług będzie szybko spłacony bez konieczności podwyżki.Ci kwaterodawcy zarabiają naprawdę duże pieniądze . Jeżeli za jedną du..ę biorą 50 zł to można łatwo policzyć dochód.
~Obserwator (niezalogowany) / 20.03.2019, 23:16
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Do rozsądna. Ja też wynajmuję jak wielu innych mieszkańców pokoje w okresie letnim i płace od zużycia wody przez cały rok i nie taką marną kwotę jak Ty. Jest to kwota grubo powyżej 160 zł miesięcznie przez cały rok nie tylko w okresie lata jak ci się wydaje a jest nas tylko troje poza sezonem letnim. Główny problem to osoby wyłączone spod opłaty naliczanej od zużycia wody nalezy też wspomniec o rolnikach będących na ryczałcie produkujacych duże ilości odpadów a płacących grosze, a przecież to przedsiębiorcy. Gdyby wszyscy płacili od zużycia wody jestem pewien że zamiast podwyżki była by obniżka cen. Tola radnych jest znaleźć takie rozwiązanie aby nie było podwyżek, w tym celu zostali wybrani.
~Zenek (niezalogowany) / 21.03.2019, 08:02
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Rozwiązanie jest proste;, na czas odbioru nieczystości zmieszanych do każdego pojazdu wywożącego śmieci oddelegować zaufanego pracownika Urzędu Gminy Sztutowo który będzie sprawdzał i nadzorował czy panowie z pojazdu czasem nie zabierają za dodatkową opłatą worków z nieczystościami zmieszanymi od właścicieli barów, pensjonatów.
~rozsądna. (niezalogowany) / 21.03.2019, 08:47
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Do obserwatora. Skąd wiesz że ja płacę marną kwotę. Płacę tyle ile się należy.Jeżeli płacisz 160 zł to widocznie też tyle się należy.Natomiast w pełni zgadzam się z tym, że nikt nie powinien być wyłączony z opłat.W piątek zebranie na ten temat i można przyjść i przedstawiać swoje propozycje.Dodam tylko że całkiem rozsądne.Pozdrawiam i czekam na efekty.
~Przez nich jest drogo!!! (niezalogowany) / 21.03.2019, 10:00
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Osoby wyłączone od opłaty od wody.
~Radca do dymisji!! (niezalogowany) / 21.03.2019, 10:02
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Czym on się zajmuje? Co robił? Ile zarabia? Dość.
~Dość tego. (niezalogowany) / 21.03.2019, 10:04
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Żądam Abyby główni producenci śmieci czyli wielkie pensjonaty płaciłi na tych samych zasadach co inni. Wtedy będzie taniej. Dość płacenia za nich!!! Inaczej śmieci wyladuja w lesie!
~zgroza (niezalogowany) / 21.03.2019, 10:22
Głos został już oddany
Głos został zapisany
za tanio płacimy za śmieci i stąd te długi ,dajcie powyżke 65% i będzie git
~podatnik (niezalogowany) / 21.03.2019, 15:04
Głos został już oddany
Głos został zapisany
wiele osób w teju gminie nie jest podłączonych do wody państwowej a nawet nie są podłączeni do ścieków TEŻ TYM WINNI SIE ZAJĄĆ
inni mieszkają niby w budynkach gospodarczy a okazało się i okazuje że nie płacili lub nie płacą podatków . MIESZKA NIBY W OBORZE ,a ma luksusowo urządzone mieszkanie
~Simon (niezalogowany) / 21.03.2019, 17:42
Głos został już oddany
Głos został zapisany
A ilu wlascicieli domkow letniskowych, pensjonatow, czy kwater na wynajem ma wybite lewe studnle bez licznikow? Na dom plynie woda z wodociagow i z tego licznika placi sie za wode, scieki i smieci a lewizna podlaczona na domki. Scieki z domkow ida za darmoche do oczyszczalni, a smieci odbierane sa razem z tymi domowymi. Radni porzadku z tym nie zrobia bo sami pobudowali w ostatnich latach domki, apartamenciki, male hoteliki. Obywatele pokrzycza ale i tak zaplaca po te pare zlotych wiecej. Ciekawi mnie tylko kto taki madry wybral firme do odbierania odpadow na ryczaucie duzo wyzszym niz wplywy z deklaracji. Wiedzac ile jest gospodarstw, ile wody sie leje z kranow i ustalajac stawke za 1m3 jakim trzeba byc ktetynem zeby wylonic wykonawce ktorego oferta jest duzo wyzsza niz wyliczenie... Sprawa dla reportera? Prokuratora? Monty Python i Gora Smieci!
~wyborca (niezalogowany) / 21.03.2019, 19:34
Głos został już oddany
Głos został zapisany
A ja współczuje wójtowi .Dwóch poprzednich nawywijało .Jeden wyłączył kolesi z systemu drugu zawarł niekorzystną umowę . I jak to teraz odkręcić .Jedno jest pewne wszyscy powinni płacić na tych samych zasadach
~Mieszkaniec (niezalogowany) / 21.03.2019, 20:41
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Wójt dzisiaj całkiem popłynął. Podwyżkę minimum o 10% nazwał obniżką. Jak długo jeszcze będą robić z nas idiotow?
~Obserwator (niezalogowany) / 21.03.2019, 21:30
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Jeśli Wójt i Radni mają rozum i chcą mieć czyste sumienie niech podejmą uchwałę aby wszyscy płacili według tych samych zasad bez wyjątków. Jestem pewny że w przyszłym roku była by obnizka, było by to na wielki plus dla Wójta i Radnych. Niech Wójt i Radni racjonalnie wytłumaczą mieszkańcom gminy płacącym według licznika wody co stoi na przeszkodzie aby osoby wyłączone płaciły na tych samych zasadach co pozostali mieszkańcy.
~Realista (niezalogowany) / 21.03.2019, 22:16
Głos został już oddany
Głos został zapisany
ile jeszcze ta gmina pociągnie z takim zarządzaniem? 6 miesięcy, rok?? potem zadłużenie i równia pochyła do likwidacji. a propaganda ma się świetnie. żyjemy w krainie mlekiem i miodem płynącej. ktoś już kiedyś mówił że ciemny lud wszystko kupi...
~leming (niezalogowany) / 21.03.2019, 22:22
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Według naszego włodarza podwyżka = obniżka. Trzeba mu podziękować za uświadomienie w jakim błędzie byliśmy. Podziękujmy za te 10% podwyżki, tfu obniżki.
Aby żyło się lepiej !!
~DO REALISTA (niezalogowany) / 21.03.2019, 22:57
Głos został już oddany
Głos został zapisany
mnie już i innych szlag jasny trafia na te wszelkie obietnice i puste słowa
a gdzie te obiecane pieniądze z ministerstwa -czuje pismo nosem ze ta gmina już na wykończeniu
REALISTA i wszyscy inni mądrze myślący masz /macie racje tak będzie !!!
obiecanki cacanki może ktoś głupawy obietnice prostackie kupi ,a ludzie mądrze myślący i analizujący zrobią porządek ,nawet trwoga do PANA BOGA nie pomorze
~Anulować ja natychmiast! (niezalogowany) / 21.03.2019, 23:08
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Umowa smiwcuowa jak umowa Pawlaka z Putinem o gaz. Mega przekręt!!!!!
~! Sztutowo (niezalogowany) / 21.03.2019, 23:09
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Nie będzie żadnej podwyżki!!!! Nie ma na to naszej zgody!! !
~podatnik (niezalogowany) / 21.03.2019, 23:10
Głos został już oddany
Głos został zapisany
czy to już nadchodzi ciemnogród -czy co z tą podwyżką , obniżką
mącenie ludziom w głowach
A GDZIE SĄ PIENIĄDZE ZA NADPŁACONE WCZEŚNIEJ ŚMIECI
LUDZIE IDZIEMY PO ZWROT NADPŁAT ,PRAWNIE NAM SIĘ TO NALEŻY + USTAWOWE ODSETKI , ale wymyślili i durni z nas robią - najpierw NICH ODDADZĄ nam to CO SĄ NAM WINNI ,
jak nie zapłacisz w terminie podatku to kierują sprawę do komornika by z nas ściągnąć , a oni to co święte krowy czy byki zarodowe -w czym rzecz ,gdzie tu logika
~Do Wójta. (niezalogowany) / 21.03.2019, 23:15
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Wojcie przeczytałeś głosy mieszkańców? To złap się za jaja walnij pięścią w stół i zrób o co cie proszą sztutowianie. Inaczej sam pojedziesz na taczkach. Chcemy dobrej zmiany a nie miernej.
~XXX (niezalogowany) / 21.03.2019, 23:19
Głos został już oddany
Głos został zapisany
sodoma i gomora tam u was już się zaczęła ,macie przynajmniej w koło i wesoło ,
jak to może być że można lać wodę , chore to wszystko aż na wymioty zbiera jak się słyszy głupotę gdzie ta powaga , gdzie ten majestat mądrości ,historia oceni wszelaką głupotę ludzką
~Dość teg9 (niezalogowany) / 21.03.2019, 23:45
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Niech radny specjalista od śmieci sam zacznie uczciwie płacić. W sezonie co tydzien 20 worków z plastikiem i szkla na nasz koszt wystawione pod pokojami do wynajęcia. A reszta musi dopłacać cały rok na takich oszustów!!
~Bob (niezalogowany) / 22.03.2019, 09:11
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Jestem ciekaw jak śmieci utylizują nasze lokalne firmy budowlane. Kiedyś jak wywoziłem stary tapczan na oczyszczalnie, to widziałem jak podjeżdżają tam z odpadami budowlanymi. Czy takie podmioty mają oddzielne umowy, czy utylizują to w ramach swoich domowych smieci?
~Krzychu (niezalogowany) / 22.03.2019, 19:58
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Budowlanka to inna bajka. Tam uslugi wykonuje sie na terenie inwestora. I to wlasnie na inwestorze ciazy obowiazek zapewnienia odbioru smieci, gruzu itp. Na drugim biegunie sa bary, restauracje
~Krzychu (niezalogowany) / 22.03.2019, 20:05
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Na drugim biegunie sa bary, restauracje i sklepy. Tam smieci musza byc odbierane czesciej niz w gosp domowych, poniewaz sanepid dostalby szalu i walil mandaty na prawo i lewo. Dlatego te podmioty sa wylaczone z gminnego systemu gospodarki odpadami i musza miec podpisane umowy z innymi operatorami, ktore beda odbierac od nich smieci czesciej.
Zrobić 10 zł od osoby dla wszystkich bez wyjątku i będzie dobrze
~diabeł (niezalogowany) / 23.03.2019, 13:06
Głos został już oddany
Głos został zapisany
a co na to radni bezradni wobec króla i królowej śmieci -podwładni cicho siedzą
~wyborca (niezalogowany) / 23.03.2019, 18:45
Głos został już oddany
Głos został zapisany
To jest jakaś kpina trzeci wójt i dalej to samo dalej będziemy płacić za smażalnie pensjonaty i innych agroturystów wszędzie się da tylko nie w naszej Gminie.
~wyborca (niezalogowany) / 23.03.2019, 18:55
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Bloki wyłączone pensjonaty wyłączone rolnicy wyłączeni z systemu i układ gotowy a reszta niech za nich płaci
~Zenek (niezalogowany) / 24.03.2019, 09:05
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Osiedle na ul. Zalewowej w Sztutowie płacą za segregowane, to jest jakaś kpina. Śmieci walają się tam jak na wysypisku. Gmina od razu powinna ich kasować za zmieszane.
~Mądry (niezalogowany) / 24.03.2019, 10:49
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Dokładnie! Albo wszyscy płacą równo albo wpisujemy się. Las się zrobi kolorowy od śmieci. Albo będziemy sami wozić na wysypisko czy do sortowni!!!!
~woznica (niezalogowany) / 24.03.2019, 19:25
Głos został już oddany
Głos został zapisany
nikt nikomu nie dogodzi -psy szczekają karawana jedzie dalej , aż słychać odgłos końskich kopyt króla śmieci
oj macie tam u Was problem z tymi śmieciami
~Blokers (niezalogowany) / 25.03.2019, 18:19
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Do Zenek. To ty chyba kolego nie byles dawno na naszych blokach. Miejsca na śmieci są ogrodzone z każdej strony i jest prowadzona segregacja. Lepiej zajmij się sobą i swoim wysypiskiem a nie blokami.
~jasne (niezalogowany) / 25.03.2019, 21:12
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Największy Hotel w naszej Gminie płaci uczciwie od wody nie ma kombinacji z paleniem śmieci albo wywożeniem do lasu . I wszystko w tym temacie
~Mieszkaniec (niezalogowany) / 25.03.2019, 21:34
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Gdzie te dokumenty że spotkania? Dlaczego nie zostaly opublikowane ? Znowu wszystko Wójt zamiata pod dywan. Ukrywa prawdę przed mieszkańcami bo jak się dowiedzą jakie ma pomysły to jedna taczka to będzie za mało.
~Mieszkaniec (niezalogowany) / 25.03.2019, 21:37
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Spotkanie było udane dla wójta przyszło 2 mieszkańców. Żadnych niewygodnych pytań. Po prostu sielanka. Wojcie jeśli masz za grosz odwagi i honoru zrób debatę o śmieciach o godzinie 18:00!!! Bo się tylko osmieszasz robieniem zebrań dla swoich emerytowanych sympatyków w godzinach pracy.
~Mieszkaniec Gminy (niezalogowany) / 26.03.2019, 10:19
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Wszystko się da. Jakby wójt chciał to by nawet załatwił obniżkę na śmieci jak to ktoś na fb napisał. Ale po co....
Wczytałem się trochę w prezentację nt. ustalenia wysokości opłat za odpady zamieszczoną na stronie UG.
Nie znalazłem tam informacji o wykluczeniach z systemu, więc nie wiem jaka to skala.
Wprawdzie jest informacja STAWKI ZA DOMKI LETNISKOWE itp. jednakże nie ma wyliczenia ilości w gminie oraz stawki tam podane nie są ujęte w rozliczeniu kosztów.
Ponadto UG wylicza wydatki administracyjne (płaca pracowników, koszty korespondencji, wydruków itp.).
To jest jakieś nieporozumienie.
To znaczy, że UG nie ponosi żadnych kosztów a całością obarcza mieszkańców. Może my w takim razie upomnimy się o zapłatę za segregację.
Jak tak dalej będzie to sam się wykluczę z systemu. Podpiszę umowę z firmą od wywozu nieczystości i przestanę płacić ten "podatek" śmieciowy. Ze względu ma niską szkodliwość czynu dopiero po dwóch latach zaległości UG będzie mógł mnie pozwać. Wtedy minie kolejne 5 lat batalii sądowych. Gdybyśmy tak uczynili w większości gwarantuje upadek gminy w tym okresie. Wtedy my jako konsumenci ogłosimy upadłość i będziemy mieli scenariusz na kolejnego "Misia".
Serdecznie pozdrawiam czytelników i czekam na opinie mojego guru - najjaśniejszego , nam panującego Prezesa Klubu "Tęcza" Pana Rysia Ochudzkiego przez wszystkich kochanego.
~??? (niezalogowany) / 26.03.2019, 18:45
Głos został już oddany
Głos został zapisany
do Jarząbek Wacław
ma Pan 100% racji
a kiedy nam oddadzą nasze nadpłaty z odsetkami ? czy już coś wiadomo , czy mamy wysłać
indywidualne pisma do UG by nam oddali z odsetkami bo jakoś cisza się zrobiła z tymi nadpłatami
~Jasiu (niezalogowany) / 26.03.2019, 19:45
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Dlaczego nie ma zadnego artykulu dot ankiety wariantow?
Moze zastanowimy sie co poprzedni wójt zostawil w papierach?Nikogo nie bronie poniewaz ta podwyzka siegnie mojej kieszeni.
~HK (niezalogowany) / 27.03.2019, 03:37
Głos został już oddany
Głos został zapisany
W wariantach ani słowa o pensjonatach!!!! Wylaczonych od opłat!!!!! Skandal!!! A propozycje są do odrzucenia wszystkie.18 zł od osoby???? To chyba kpina z ludzi.
Oczywiście co pisze przedmówca to prawda. Obecny wójt zastał schedę po władzach poprzednich.
Podwyżka jak widać jest raczej niezbędna. Budujący jest fakt, że jest ona nieduża. Tak jak drożeje energia elektryczna itp. to i tej podwyżki raczej ciężko było się ustrzec.
Zatem weźmy to na klatę i zobowiążmy naszych radnych aby problem nas nurtujący (uczciwość opłat bez zwolnień z systemu) rozwiązać w kolejnym roku budżetowym.
Bo wydaje mi się, że jak unikniemy wykluczeń z systemu to opłaty powinny być niższe lub chociaż powinny pozostać na podobnym poziomie pomimo corocznej inflacji.
Proponuję zatem nie robić niepotrzebnej kłótni o coś, co jest nieuniknione, a pogonić naszych radnych do konstruktywnych działań w zakresie równość opłat dla wszystkich.
Mam nadzieję, że w związku z tą okrągłą 609 rocznicą Bitwy pod Grunwaldem poprze mnie chociaż mój wspaniały prezes - Pan Rysiu kochany.
~Optimus (niezalogowany) / 27.03.2019, 17:14
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Nasze śmieci jadą do sortowni z kolei z sortowni wyjeżdżają to Tczewa ważone bardzo dokładnie. Dlaczego śmieci nie możemy również oddawać według wagi?
~Prawda w oczy kole (niezalogowany) / 27.03.2019, 17:18
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Ziomale, wiadomo kogo, wyłączeni z systemu śmieją się nam w twarz. Dochodów od nich nie ma ale kosze publiczne pełne. Chwalą się jak to raz w miesiącu przyjedzie śmieciarka albo i nie odebrać urobek z pensjonatu lub knajpy. Skąd pod domami tyle worków poza sezonem? Nam zależy żeby wszyscy płacili równo, a nie mydli się oczy ankietą. Dlaczego radni tracą głos w gmachu urzędu? Najprościej zwalić winę na poprzedników!!!
~są nam winni (niezalogowany) / 27.03.2019, 19:47
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Gdzie są pieniądze społeczeństwa z tytułu nadpłaty za śmieci ?
kiedy je otrzymamy z ustawowymi odsetkami ?
Czy sprawa została zamieciona pod dywan ?
Prosicie społeczeństwo by wypełniło ANKIETĘ ,podwyżkę za śmieci tak zrobicie że nie dokonacie nam zwrotu , tylko przekontujecie a conto przyszłych wyższych płatności - czyste cwaniactwo
CZY MAMY IŚĆ DO MEDIÓW I NAGŁOŚNIĆ SPRAWĘ - czy skierować pozew zbiorowy do .....
~Odwiedzajacy (niezalogowany) / 27.03.2019, 20:19
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Co to się u Was wyprawia? To teraz wczasy w Sztutowo też zdrożeją? Bo Ci co zgłoszą łóżka to na pewno doliczą sobie do rachunku. Jak będę dzwonić na pokój to zapytam czy będzie taniej jak zabiorę śmieci ze sobą hehe
~HK (niezalogowany) / 27.03.2019, 21:20
Głos został już oddany
Głos został zapisany
W wariantach ani słowa o pensjonatach!!!! Wylaczonych od opłat!!!!! Skandal!!! A propozycje są do odrzucenia wszystkie.18 zł od osoby???? To chyba kpina z ludzi.
~VVVV (niezalogowany) / 27.03.2019, 21:21
Głos został już oddany
Głos został zapisany
We wszystkich opcjach jest jakiś hak. Podwyżki są zbyt duże. Czas pomyśleć o wypisaniu się z Comy.
~Stasiu N. (niezalogowany) / 27.03.2019, 21:28
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Nasz Wójt Marcin i pierwszy v-ce Robert zapewne już dawno ustalili jaki wariant wybiorą, więc po co te ceregiele, szkoda papieru
~Dość tego. (niezalogowany) / 27.03.2019, 21:33
Głos został już oddany
Głos został zapisany
We wszystkich opcjach jest jakiś hak. Podwyżki są zbyt duże. Czas pomyśleć o wypisaniu się z Comy.
~wczasowicze (niezalogowany) / 27.03.2019, 22:47
Głos został już oddany
Głos został zapisany
jaki włodarz taka gmina , ha ha
mata teroz co chcialista
~weris (niezalogowany) / 27.03.2019, 22:50
Głos został już oddany
Głos został zapisany
czekamy na sesje -taczki przygotowane ?
~do są nam winni (niezalogowany) / 27.03.2019, 22:57
Głos został już oddany
Głos został zapisany
oczywiście że we wszystkich OPCJACH JEST hak i to wielki gruby HACZYSKO
radni bez radni ,a gdzie dr . podkulił ogon ,nie umie zawojowac , a taki waleczny był i co dalej niech stanie w obronie społeczeństwa naszej bogatej miodem płynącej gminki
~bąkala (niezalogowany) / 28.03.2019, 12:25
Głos został już oddany
Głos został zapisany
już nie piszcie negatywnych wywodów , tylko same bardzo dobre - opanujcie się , bo zaczną nas straszyć Policją
~do bąkala (niezalogowany) / 28.03.2019, 21:27
Głos został już oddany
Głos został zapisany
a my na to wszystko bąki i slare puszczamy ,zaraz będzie koniec tego dziadostwa
jak nie mają zielonego pojęcia o zarządzaniu , aż wstyd ,ani Wój dr. MARCIN ani ten vice technik,czysta paranoja co tam u was się dzieje ,juz pozamiatane !!! nie ma odwrotu
byłe wielbcielki Robercika
~lud ocenia (niezalogowany) / 28.03.2019, 23:46
Głos został już oddany
Głos został zapisany
jak radni bez radni mają mieć wpływ jak każdy boi się postawić do włodarza i z-cy na sesji ,co może tezn Piter i Andrej oraz inni boją się podnieść konstruktywny głos , już ludzie szemrają i źle się o nich się wypowiadają , źle się dzieje , nocne spotkania jak w restauracji SOWA , ustalania za kulisowe , rozmowy telefoniczne itd... totalna załamka , dla społeczeństwa obiecanki cacanki , rano do lustra i spojrzeć na własną gębe i zastanowić się nad swoim postepowaniem tym prywatnym i jako radni i włodarze na tym urzędzie .
jak ktoś nie nadaje się na dane stanowisko a nawet na piastowanie stanowiska radnego to fora z królewskiego dwora .
Dziadostwo i basta !!!
~oddac co nasze (niezalogowany) / 28.03.2019, 23:49
Głos został już oddany
Głos został zapisany
gdzie nasze nadpłaty dla nas do zwrotu ,nasz pieniążki z odsetkami -ODDAJCIE NAM
ludzie czekają na zwrot - jaj z pogrzebu sobie robita czy jaki h
~y (niezalogowany) / 29.03.2019, 10:04
Głos został już oddany
Głos został zapisany
6 miesięcy zarządzania i wielkie NIC - to go przerasta
a co za następne 6 miesięcy będzie ? będzie gmina płynąca miodem i będziemy najbogatszą gminą
czy to taki ma być obraz przyszłości ?
~Czas na społeczeństwo!!!! (niezalogowany) / 29.03.2019, 12:09
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Piter na wójta Andrew na zastępcę.
~plotkara (niezalogowany) / 29.03.2019, 22:52
Głos został już oddany
Głos został zapisany
chyba walne warkoczami o asfalt, , jeden na kogo i drugi na kogo ? , chyba we łbach się poprzewracało ,jeden ledwo chodzi i co mamy na lektyce go nosic
drugi już nic nie może bo za słaby w uszach i zajmuje się plotami oraz obmawia ludzi i innym robi krzywde
~? (niezalogowany) / 02.04.2019, 23:24
Głos został już oddany
Głos został zapisany
i koniec kometarzy ? co się dzieje
~iwa (niezalogowany) / 02.04.2019, 23:27
Głos został już oddany
Głos został zapisany
bo brak odwagi , boja się mimo ze mamy demokracje i wolność słowa
same duchy , a udają twardzieli
Sztutowo.com nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze nie dotyczące tematu artykułu, zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane