Sztutowo
-4 oC
piątek, 15 stycznia 2021
Imieniny: Arnolda, Dory, Pawła
-4 oC

Orlen kupił Dziennik Bałtycki. Co z dodatkiem Żuławy i Mierzeja?

8 grudnia 2020, 11:00
Orlen kupił Dziennik Bałtycki. Co z dodatkiem Żuławy i Mierzeja?
W poniedziałek PKN Orlen oficjalnie poinformował, że kupił wydawnictwo Polska Press, do którego należy 20 dzienników lokalnych w tym Dziennik Bałtycki, do którego należy także jedyny w powiecie nowodworskim tygodnik regionalny "Żuławy i Mierzeja", który jest dodatkiem dołączanym do gazety w każdy piątek.

Wcześniej Wydawnictwo Polska Press, w tym Dziennik Bałtycki należało od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group.

Jak zmiany w strukturze właścicielskiej wydawnictwa wpłyną na format Dziennika Bałtyckiego i dodatku Żuławy i Mierzeja przekonamy się w najbliższym czasie.

Komunikat spółki Polska Press:

7 grudnia 2020 r. spółka PKN Orlen S.A. podpisała umowę przedwstępną na nabycie od HKM GmbH, właściciela Polska Press Sp. z o.o., 100 proc. udziałów w spółce Polska Press Sp. z o.o. Transakcja uzależniona jest od zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
 

Umowa kupna udziałów w spółce obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny.

Verlagsgruppe Passau w ciągu ostatnich dwóch dekad stworzyła jedną z największych firm medialnych w Polsce. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż ze względów strategicznych. Transakcja pozwoli nam kontynuować realizację strategii rozwoju, którą zapoczątkowaliśmy w ostatnich latach, w szczególności w Niemczech. Rodzina Diekmann pragnie podziękować kierownictwu i wszystkim pracownikom Polska Press za doskonałą i owocną współpracę w ciągu ostatnich 26 lat. Jesteśmy przekonani, że nowy właściciel zapewni Polska Press perspektywy dalszego rozwoju - powiedział Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce.


Komentarze (18):

~Vitay (niezalogowany) / 08.12.2020, 12:56
Widocznie autor tego pytania nie jest zorientowany co Jedynie Słuszna Partia Rządząca obecnie wyczynia z niezależnymi mediami. Zabieg jest celowy z punktu widzenia PiS i tworzenia tzw. mediów narodowych. Mamy do czynienia z angażowaniem pieniędzy państwowej spółki w przejęcie celem dominacji rynku prasowego (bo to nie tylko tytuły, ale także drukarnie i dystrybucja) i wykluczenie dziennikarzy piszących obiektywnie na takich, którzy podporządkują się władzy i będą pisać jedynie słuszne teksty i szkalować opozycję, tak jak to robi obecnie TVP i Polskie Radio. Ot co...
~Brawo (niezalogowany) / 08.12.2020, 16:51
Wielkie gratulacje dla Orlenu! Dziękujemy za "obiektywne niemieckie media", które tylko żerowały na pieniądzach samorządu i robiły im propagandę nie poruszając niewygodnych tematów. Redakcja nowodworska pewnie pójdzie do likwidacji, bo od paru lat schodzi tylko na psy, kiedyś to wydanie miało po 16-20 stron i było co czytać, a teraz ledwo 8 stron z czego 5 to reklamy, a reszta to propaganda.
~Ochódzki Ryszard (niezalogowany) / 08.12.2020, 19:33
Josef Goebbels też tak postępował.Zle ch-j skończył ,ale to jego sprawa.
~X (niezalogowany) / 08.12.2020, 19:35
Niemieckie niezależne media🤣🤣🤣
~P (niezalogowany) / 08.12.2020, 19:47
Niezależne media Newsweek,onet,wp.wyborcza ,zet fakt.Gebels by się ich nie wstydził. Wstajesz i łżesz.cała prawda całą dobę WSI 24
~U (niezalogowany) / 08.12.2020, 20:00
Rychu piniędzy nie ma
I nie będzie,ale jest Angela
~Hans (niezalogowany) / 08.12.2020, 20:03
Niemiec płakał jak sprzedawał
~J23 (niezalogowany) / 08.12.2020, 20:08
Są tu nawet volksdeutsche
~Donald (niezalogowany) / 08.12.2020, 20:10
Jak właścicielem był Niemiec to była demokracja A jak Polska to faszyzm
~Karel (niezalogowany) / 08.12.2020, 20:13
Tak samo bylo z Czechami i oni 10 lat temu wykupili wsxystkie media od szkopow.
~Prawda (niezalogowany) / 08.12.2020, 20:29
Co ciekawe w Niemczech(większość mediów w Polsce jest w ich rękach),jest prawo zabraniajace, by obcy kapitał był właścicielem niemieckich mediów. Sprytnie. Mając taką przewagę ,obce państwa mogą nam do woli gadać bzdury ,tworzyć nasz światopogląd i odpowiednio ukierunkowywac jak onet tvn itp.media
~Do Karel (niezalogowany) / 08.12.2020, 20:34
Ale Czesi 30 lat temu wyrzucili wszystkich komunistów a u nas nikomu z głowy włos nie spadł: politycy, kler, sędziowie (piłkarscy również) dziennikarze i innego mniejszego pomiotu i szczebla, mniej lub więcej szkodliwych, zweryfikowanych czy niezweryfikowanych agentów drobniejszego płazu.

Z tym błędem będziemy się bujać z pokolenia na pokolenie a demoralizacja społeczeństwa będzie coraz bardziej postępować.
~Czytelnik (niezalogowany) / 08.12.2020, 22:58
Medialny ściek PO na Pomorzu kończy żywot. Bogu dzięki!
~Zygi (niezalogowany) / 08.12.2020, 23:25
W nowodworskim Dzienniku Bandyckim biurka już mają spakowane?
~Mieszkaniec (niezalogowany) / 09.12.2020, 22:47
Kwik Kwik jak tam czerwoni i brunatno-czerwoni
~Riki (niezalogowany) / 10.12.2020, 07:23
Żeby jeszcze Mateuszek kłamczuszek zrobił veto ale on nie zrobi bo to jest bankier, a każdy bankier to kłamczuszek, więc jak mówi że zrobi tzn. że nie zrobi.
~były czytelnik (niezalogowany) / 10.12.2020, 10:49
sprawdziłem ostatni numer tygodnika żuławy i na 8 stron, 6 stron to reklamy i ogłoszenia, a treść to 2 strony. Taki chłam nie ma prawa się utrzymać. Oby ten propagandowy badziew w końcu zlikwidowali. trzymam kciuki za Orlen
~Mieszkaniec (niezalogowany) / 02.01.2021, 10:13
Zwykła sciema. Orlen tylko w 30% jest Polski. Nie ma nic do gadania
Dodajesz komentarz jako niezalogowany. Możesz się zalogować i dodać komentarz ze swojego konta

NOWOŚĆ! Dodaj zdjęcie do komentarza (opcjonalnie):
Sztutowo.com nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze nie dotyczące tematu artykułu, zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane
Reklama | Kontakt

© Sztutowo.com 2011-2021 Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów zawartych na stronie możliwe po uzyskaniu zgody autora.