Sztutowo
13 oC
poniedziałek, 29 kwietnia 2024
Imieniny: Hugona, Piotra, Roberty
13 oC

Gmina Sztutowo pustymi boiskami będzie stała

12 grudnia 2012, 22:12
Gmina Sztutowo pustymi boiskami będzie stała
W ostatnim czasie pojawiła się informacja, że gmina Sztutowo wybuduje kosztem 1,5 miliona złotych przy częściowym dofinansowaniu z Urzędu Marszałkowskiego mini-boiska w miejscowościach Grochowo Pierwsze i Grochowo Trzecie. Czy rzeczywiście są to inwestycje niezbędne w tym momencie, a przede wszystkim czy mają jakiekolwiek uzasadnienie zdroworozsądkowe i finansowe? Podaje to pod wątpliwość Igor Rudziński w swoim felietonie.

Rozpocznijmy od tego jaką bazą sportową dysponuje obecnie gmina Sztutowo:

- Stadion tzw. Centralny w Sztutowie przy ul. Obozowej o nawierzchni "naturalnej" - obiekt w stanie agonalnym, jak mawiał były trener reprezentacji Polski Leo Benhakker na takie boisko strach wejść na spacer z psem, żeby sobie nie skręcił nogi. Na Stadionie swoje mecze rozgrywa miejscowy Bałtyk, a w okresie wakacyjnym przez najbardziej zdesperowane kluby, które nie mają gdzie trenować boisko wynajmowane jest za opłatą - w roku 2012 przychody gminy z tego tytułu wyniosły 5 tysięcy złotych.



- Boisko Orlik w Sztutowie - otwarte w 2009, wybudowane w ramach rządowego programu Orlik 2012 przy dofinansowaniu niemal 700 tysięcy złotych z Urzędu Marszałkowskiego i Ministerstwa Sportu - gmina otrzymała gotowy projekt i specyfikację przetargu - jedyne co musiała zrobić to dopłacić ok. 600 tysięcy złotych. Obiekt w miesiącach wakacyjnych jest oblężony przez kluby, które przyjeżdżają do Sztutowa na zgrupowania. Miejscowe dzieci i młodzież nie mają szans na skorzystanie z boiska w wakacje. Co jest całkowicie sprzeczne z założeniami programu. Za korzystanie z boiska gmina nie może pobierać opłat, co już po wybudowaniu zaskoczyło sztutowskie władze - ktoś widocznie nie doczytał umowy, przez co dochodziło do takich patologicznych sytuacji, że Wójt Stanisław Kochanowski zabraniał korzystania z oświetlenia, bo za drogo i gminy nie stać na utrzymanie boiska. Zresztą, do dnia dzisiejszego, aby zagrać po zmroku trzeba mieć osobistą zgodę wójta na włączenie światła, co jest kolejnym absurdem. Generalnie obłożenie poza wakacjami również jest spore w miesiącach jesiennych i wiosennych. Zimą boisko poza małymi wyjątkami stoi puste. Nie przynosi żadnych przychodów, generując tylko koszty.



- Mini boisko w Łaszce - kolejny obiekt wybudowany przy udziale finansowym Urzędu Marszałkowskim - obiekty podobnego typu mają powstać w Grochowie Pierwszym i Grochowie Trzecim. Są to boiska wielofunkcyjne o nawierzchni tartanowej. Trzeba przyznać, że boisko w Łaszce spełnia swoją rolę - w wakacje korzysta z niego sporo dzieci i młodzieży nie tylko z samej Łaszki ale i okolicznych miejscowości - głównie z Grochowa Trzeciego. Nie przynosi żadnych przychodów.



Mini-boisko w Kątach Rybackich o nawierzchni naturalnej.

Przejdźmy jednak do tematu nowych boisk w Grochowie Pierwszym i Grochowie Trzecim. Według wyciągu z ewidencji ludności - na "Jedynce" mieszka 129, a na "Trójce" 212 osób. Z czego potencjalnie korzystających  z nowych boisk (dzieci do lat 15) w obu miejscowościach mieszka łącznie 51 osób (razem dziewcząt i chłopców), z czego oczywiście nie każde dziecko uprawia sport (według danych Ministerstwa Sportu ok 50%). Po prostych obliczeniach można wywnioskować, że koszt obu inwestycji na 1 użytkownika wyniesie ok. 50 tysięcy złotych. Mieszkańcy mogą czuć się wyróżnieni - takiego współczynnika nie ma nigdzie nie w Polsce, a może i w Europie. Jakie korzyści finansowe przyniesie gminie ta inwestycja? Podobnie jak przy istniejących obiektach - żadnych, będzie generować tylko koszty.

Nie jestem oczywiście co do samej idei przeciwnikiem budowania boisk, a wręcz przeciwnie jako osoba związana z piłką nożną popieram wszelkie działania na rzecz rozwoju sportu, ale w pierwszej kolejności jestem zwolennikiem zdroworozsądkowego myślenia. Podejmując się misji rządzenia w naszej gminie, szczególnie w czasie 4-letniego "prosperity", które pewnie nigdy się nie powtórzy,  Wójt z Radą Gminą powinni działać według wieloletniego planu, być konsekwentnym w działaniach, które pozwoliłby na realny rozwój gminy Sztutowo.

Można odnieść wrażenie, że jedyny plan jaki realizują nasi rządzący brzmi "Aby do wyborów, a później się zobaczy". Przykład powyższych inwestycji dobitnie pokazuje, jak bezmyślne i krótkowzroczne decyzje podejmowane są w Urzędzie Gminy Sztutowo. Lokowanie niemal miliona złotych w boiska dla garstki dzieci to moim zdaniem w tej sytuacji pieniądze wyrzucone w błoto. Być może będzie to dla wielu zdanie kontrowersyjne, szczególnie dla mieszkańców Grochowa Pierwszego i Trzeciego. Nie odmawiam im prawa do boiska we własnej wsi, ale w pierwszej kolejności powinny być realizowane inwestycje priorytetowe, które przyniosą długofalowe zyski na wiele lat - zarówno te wizerunkowe, a przede wszystkim finansowe.

Przykładem takiej priorytetowej inwestycji jest budowa stadionu przy ul. Obozowej - jeżeli nie od razu całego obiektu, który według projektu (notabene wadliwego), ma kosztować ok 8 milionów złotych. Dlaczego ta inwestycja nie realizowana jest etapami? Koszt samego boiska o nawierzchni sztucznej to ok. 2 miliony złotych - koszt oświetlenia drugie tyle. Jednak oświetlenia nie ma nawet w projekcie, który od niemal 2 lat leży zakurzony na półce. Przykładem samorządów, które potrafiły zadbać o swoją bazę sportową są m.in. Malbork, Tczew, a ostatnio Pruszcz Gdański, które mają sztuczne boiska z oświetleniem - zimą są oblegane przez drużyny z regionów, grających mecze sparingowe - koszt 1 meczu to 500 - 600 zł. A takich meczów odbywa się kilka dziennie. Ponadto korzystne walory Sztutowa spowodowałyby przyjazd wielu drużyn na zgrupowania nie tylko latem, ale również zimą i wynajmowanie boiska na zajęcia treningowe. Odciążony zostałby ten nieszczęsny Orlik, na którym można by było organizować zajęcia także dzieciom z innych miejscowości naszej gminy. Przychody samego boiska z oświetleniem w ciągu roku mogą sięgnąć nawet kilkaset tysięcy złotych, przy minimalnych nakładach. I z tych już regularnych dochodów można inwestować w dalszy rozwój bazy sportowej. Wówczas można wybudować boisko nawet w każdym sołectwie. Czy takie długofalowe myślenie naprawdę przekracza możliwości intelektualne władz gminy Sztutowo?

Miliony złotych zaległych podatków dla gminy Sztutowo rozpływają się między palcami, a wymiernych efektów inwestycji nadal nie ma. Czy będą to dla nas lata straconej szansy?

Projekt Sztutowskiego Stadionu - prawdopodobnie nigdy nie zostanie zrealizowany.


Komentarze (55):

~ (niezalogowany) / 12.12.2012, 23:13
Wiocha.pl xD tylko tam można wrzucić władze gminy Sztutowo:D
~Sztutowo (niezalogowany) / 12.12.2012, 23:45
Brawo Igor tak dalej jest dużo racji w tym co piszesz ! Miejmy nadzieje ze coś zrobią z naszym stadionem i chętni sztutowianie zaczną grać dla naszej drużyny bo to skandal żeby w 3 tys miasteczku nie było około 15 osób do grania w piłkę a kadra na mecz lewie liczyła 11 osób
~mz (niezalogowany) / 13.12.2012, 00:34
Nie czaję tego artykułu. Masz problem co do idei powstania boisk?! Klasyfikujesz dzieci sztutowskie, a te z Grochowa?! Jaki poziom reprezentuje dzisiejszy Bałtyk Sztutowo-żenada!!!Zamiast trenować na boisku, jak to kiedyś było, teraz sztutowskie gwiazdy wolą Orlik-żenada!Kilka metrów biegu i co?! Bo boisko było nie takie!!! Śmiech
~lll. (niezalogowany) / 13.12.2012, 06:48
Jejku. No to złóżmy apelacje. Tak nie może być.
~Sołtys (niezalogowany) / 13.12.2012, 06:56
Nie narzekać! W Krynicy i Stegnie to się jaja dopiero dzieją.

Proponuję niech Pan redaktor wystartuje w wyborach na radnego lub wójta.

Władza od kuchni wygląda inaczej.

Ciekawe czy wszystkie decyzje pana redaktora gdyby rządził podobały się mieszkańcom?

Najpierw zobacz jak jest a potem komentuj.
~Magda (niezalogowany) / 13.12.2012, 07:53
Pewnie nie bez powodu projekt w Sztutowie nie zostanie zrealizowany. I dlaczego to mieszkańcy Sztutowa zawsze uważają że to ich miejscowość jest priorytetem? Przez ostatnie lata pieniądze były ładowane tylko w Sztutowo i Kąty Rybackie to może mniejszym miejscowością tez się coś należy???? Byłeś na tych wsiach wogóle zobaczyć jak wyglądają boiska? Że nie ma placów zabaw dla dzieci. Nie mówiąc już o dobrych drogach czy o świetlicach. Więc oszczędź sobie czasami te twoje wywody.
~? (niezalogowany) / 13.12.2012, 08:14
Aha, przyjadą drużyny na Obozową trenować, zajęcia na orliku dla dzieci z innych miejscowości a dzieci ze Sztutowa pojadą grać na Grochowo ?
~inwestor (niezalogowany) / 13.12.2012, 08:20
ojej, urzędnicy dostali nakaz pisania komentarzy - dużo racji jest w artykule - święta trójca naszej gminy wybiera sobie inwestycje na chybił-trafił w zależności ile głosów dzięki temu dostaną w wyborach, za 1,5 miliona mają już głosy grochowian :D
~Pffff (niezalogowany) / 13.12.2012, 08:33
O ile ktos zauważył to na Grochowach w piłkę grają nie tylko dzieci a także dorośli, są rozgrywane często spotkania gdzie spotykają się wszyscy razem, więc w piłkę mogą grać tylko mieszkańcy Sztutowa ?
~Zen (niezalogowany) / 13.12.2012, 08:34
Wymienione w felietonie Redaktora planowane inwestycje to kolejne wyrzucone pieniądze. Pewnie dokładnie taki jest cel tego wielce mądrego włodarza. Wydać jak najszybciej wszystko, żeby na kolejną kadencje samorządu nie zostało w kasie nic , poza pieniędzmi na wynagrodzenie ( jedne a najwyższych w pomorskim ) dla wójta. Nie dzieje się nic , co wpływa realnie na rozwój gminy, a przede wszystkim mieszkańców. Dzieje się za to wiele w tzw. inwestycjach, w których tak wiele popełnianych jest błędów. Np poprawki na drogach ledwie oddanych do użytkowania. Nie wiem czy, znając nasza mentalność, chyba nawet ogólnonarodową, jesteśmy w stanie skupić się przy jednej osobie, promować ją na lidera i wójta, aby znów znalazł się ktoś komu naprawdę będzie się chciało zmienić zapyziałą wioskę w nowoczesną turystyczna miejscowość z rolnictwem na dobrym poziomie , edukacją, z której będziemy dumni i dobrą drużyną sportową, która nie będzie musiała uciekać do innej miejscowości, żeby utalentowani zawodnicy mogli osiągać sukcesy. Jeśli się nad tym nie zastanowimy i nie rozpoczniemy działania nadal będziemy dryfować i w końcu zostaniemy zatopieni.
~do pfff (niezalogowany) / 13.12.2012, 08:38
za chwilę się okaże, że na G3 i G1 to w piłkę grają całe rodziny, emeryci, renciści, a nawet kobiety :huh:
~Magda (niezalogowany) / 13.12.2012, 08:51
A co to kobiety nie mogą grać w piłkę? A poza tym to będzie boisko nie tylko do piłki nożnej, ale również do siatkówki no i plac zabaw. A dla G1 jako dla wsi w której nawet nie mamy świetlicy to jest potrzebna inwestycja nawet do tego żeby latem zorganizować na tym terenie imprezy dla dzieci.
~pfff (niezalogowany) / 13.12.2012, 09:17
Narzekacie że dzieci pija,biorą różnego rodzaju używki że nie maja co ze sobą zrobic a tu nagle jak chca im boisko wybudowac to problem sie pojawia, a po co a dla kogo... I gdzie to zdrowe myślenie tych wszystkich?
~sąsiad (niezalogowany) / 13.12.2012, 09:36
My możemy tylko pozazdrościć G1 i G3 i calej gminie sztutowo. Mieszkańcy miejscowości Jantar, Mikoszewo, Stegna, Tujsk nie mają nawet gdzie pograć w piłkę, w kosza czy siatkowke...
Autor felietonu mądrze podszedl do sprawy i na pewno ma rację, bardziej przyda sie dobry kompleks sportowy w sztutowie, ktory trochę zarobi na siebie i dodatkowo poprawi atrakcyjnosc turystyczną gminy. Korzysci bedzie czerpala cala gmina. Boiska na wsi mozna wybudowac za kilka lat. Z G3 czy G1 jest blisko do Sztutowa i Łaszki i tam można jechac pograc.
~anatol (niezalogowany) / 13.12.2012, 10:22
w ramach konsensusu proponuje wybudowanie jednego boiska na grochowie drugim :P
~do MZ (niezalogowany) / 13.12.2012, 10:33
powiedz a jak tu prezentowac niewaidomo jaki poziom jesli nie ma chetnych do gry ledwie sklad mozna uzbierac i polowa skladu jak nie wiekszosc jest z poza sztutowa !
~Rysiu (niezalogowany) / 13.12.2012, 10:54
Albo na Dublewie zróbcie boiska...Tam wszyscy na pewno będą grać...Powinni zrobić stadion w Sztutowie.Przyciągnął by on do Sztutowa drużyny piłkarskie na zgrupowania lub treningi.Zarobiła by na tym gmina,gdyż wynajęcie tak dużego obiektu dużo kosztuje.Sztutowo było by znane nie tylko z afer i plotkarstwa,a też z pięknego stadionu,który by był naszą dumą.Tak jak już wcześniej pisali boiska na G1 i G3 można zrobić za kilka lat.A na stadion także,można dostać dofinansowanie. Dziękuję i Pozdrawiam
~za a nawet przeciw (niezalogowany) / 13.12.2012, 10:54
Redaktor ma racje, budowa kompleksu sportowego przyniosla by wieksze zyski dla calej gminy, skorzystali by wszyscy, im bardziej gmina atrakcyjna tym wiecej przyjezdnych. Nie sztuka jest wydawac pieniadze, ale je robic. Niech Wójt w koncu uzyje mozgu i zacznie myslec.
~do MZ (niezalogowany) / 13.12.2012, 10:57
to że nie odnoszą sukcesów nic nie znaczy, wazne ze chca grac i cos robia, w sporcie najwazniejsza jest zabawa i pasja, a reszta to wartosci podrzedne.
~zawodnik (niezalogowany) / 13.12.2012, 11:50
to że zawodnicy ze Sztutowa mogliby grać na nowym obiekcie to wartość dodana tej inwestycji.

obiekt ma powstać aby przyciągnać kluby sportowe na obozy i treningi, tak żeby stadion generował jak największe dochody.
~UB (niezalogowany) / 13.12.2012, 14:31
To prowokacja, wy piszecie komentarze a wasz sąsiad w tym czasie śmieci do lasu wynosi i wodę na lewo ciągnie.
~ty (niezalogowany) / 13.12.2012, 16:24
Rysiu na Wojta !!!
~abdc (niezalogowany) / 13.12.2012, 16:52
Nie jestem z Grochowa, ale popieram budowę tam boisk. Czy tamta młodzież albo dorośli mają stać tylko pod sklepem z piwkiem, bo to chyba jedyna ich rozrywka. Im się też coś należy!
~...jeden ch... (niezalogowany) / 13.12.2012, 17:37
czy nowe boisko na pipidówach czy nowe boisko w Sztu zrobione w połowie za unijną kase, na którym nie będzie można pobierać opłat to i tak...
~tede (niezalogowany) / 13.12.2012, 17:39
nie zrobią drogi ... to niech chociaż boisko będzie będą warunki do godnego mieszkania i wypoczynku to tez zamieszkam na 3 lub 1 a nawet na 2 .. 8)
~Rysiu (niezalogowany) / 13.12.2012, 19:11
Na Grochowie 2 to bociany pionowo startują.Więc boiska nie da rady zrobić...
~XC (niezalogowany) / 13.12.2012, 19:57
Ludzie, obiekt wybudowany z dofinansowaniem nie może przez 5 lat przynosić dochodu, bo w przeciwnym razie to co zarobi będzie trzeba oddać poprzez pomniejszenie dofinansowania. Redaktor powinien to sprawdzić a nie komentować, że np boisko w Łaszce nie zarabia.
~xyz (niezalogowany) / 13.12.2012, 20:18
ależ redaktor mądry.. tylko na dzieci nie patrzy.. może wg pana- dzieci 7-, 8- letnie z grochowa pierwszego mają jechać rowerem do sztutowa czy na łaszkę pograć? brawo!!
dobrze, że powstają mini boiska, przynajmniej dzieciaki i dorośli mają gdzie spędzać swój czas wolny, a nie przed komputerem czy innymi biernymi formami spędzania czasu wolnego. a przecież trzeba poszerzać wiedzę o aktywnym spędzaniu czasu wolnego:)
~ost (niezalogowany) / 13.12.2012, 20:48
wybić ludzi z g1 i g3 i po problemie wychowaęm się w g1 dawno temu ,tam nigdy nic nie było dajcie im po tylu latach COŚ
~abc (niezalogowany) / 13.12.2012, 22:04
boisk narobią żeby pasące się obok krowy miały lepszy widok...co wieś to boisko...co za eldorado w tej gminie...jak ktoś będzie chciał grać to i do sąsiednie wsi pojedzie, jak nie to choćby miał boisko pod nosem to i tak nic z tego...większą część roku pies z kulawą nogą na nie nie zajrzy...BZDURNA INWESTYCJA!
~kapitalista (niezalogowany) / 14.12.2012, 00:20
Boże widzisz a nie grzmisz, na g3, g1 itp to żyją jeszcze w czasach komuny i pgr-ów, po prostu żenada! co to za teksty, że wam się należy? niby za co? to mieszkańcy Sztutowa mają firmy, ośrodki wczasowe i wpłacają do budżetu gm iny najwięcej pieniędzy i dlatego w Sztutowo powinno być inwestowane najwięcej a w grochowach łaszkach to proporcjonalnie do tego jakie dochody przynoszą gminie, a wpływy od nich są tylko z koncesji na alkohol z jedynego sklepu monopolowego!! weźcie się lepiej do roboty, komuna się skończyła i nie ma już rozdawnictwa każdemu po równo.
~Zenek (niezalogowany) / 14.12.2012, 10:07
"kapitalista" reprezentujesz sobą poglądy faszystowskie. Ciekaw jestem czym ty się zajmujesz, człowieku z "błękitną krwią" :roll: ?! Cwaniaczku ze Sztutowa, myślisz, że na G3 lub na G1 mieszkają podludzie. Hitler tez tak myślał, tylko potem trochę się ździwił co ci ludzie potrafią. Także lepiej już nie wypisuj takich bzdur, i wracaj do swojego NSDAP. Moim zdaniem ta inwestycja jest potrzebna, a dzieci z tych wiosek często lepiej grają od tych ze Sztutowa. :)
~misiu (niezalogowany) / 14.12.2012, 11:30
Precz z Kapitalistą. Szkoda, że niby codzienna gazeta stała się wylęgarnią tego co najgorsze. Jest coś takiego jak rozwój zrównoważony. To nie to samo co "niedorozwój" umysłowy. Kiedyś dziennikarze wspierali mniejszości, a teraz "redaktorzy" umniejszają. Trochę wstyd, że tak podchodzi się do ludzi, którzy mają do wszystkich dóbr cywilizacyjnych o wiele dalej(szkoła, lekarz, biblioteka....). Szczególnie dzieci mi szkoda. Polecam wynająć sobie mieszkanie i pomieszkać tak z rok czasu to byście inaczej śpiewali.
~ehhh (niezalogowany) / 14.12.2012, 13:50
a tusk zabrania uczyć się dzieciom historii, nie ma takiego narodu o tak chlubnych dziejach, ciągłych walkach o wolność, naszą wolność, a on tego zabrania dlaczego??? K........AAAAAAAAAAAAAA DLACZEGO??????????
~tede (niezalogowany) / 14.12.2012, 17:00
kapitalista pocisnol ha,ha .. to chyba wiesz ze największy bogacz w gminie to mieszka w g1 ma tam strzelnice, przystań mało tego jest liczącym się pracodawca w NDG i Gdańsku i na g3 zaczynają działki kupować .. biedaki z Wawy .. haaaa
~do redaktora (niezalogowany) / 15.12.2012, 10:53
Brawo za artykuł - poczytny i sensowny. Co do opinii to będzie ich tyle co mieszkańców, a nawet wiecej. Informacja dla wszystkich - pieniądze mają zostać wydane przed końcem kadencji "Wójta" (mowa o tych z wygranej sprawy z Urzędem Morskim"). Wójt pokarze ile zrobił i może uda się znów wygrać:) - nie Panie Wójcie!! tak nie będzie bo kandydatów będzie min. 3 z Panem na czele..... więc głosy się rozejdą. Tak jak nasze nowe super ważne remontowane drogi po kilkaset tysięcy!!! szkoda, że niektóre całkowicie mijają się z celem, jak ostatnia inwestycja "przedłuzenie ul. Krótkiej" - teraz to już długa do znajomych z Wa-wy:). Kilka osób się cieszy, a możnabyło zrobić to taniej i praktyczniej. Są ważniejsze drogi i chodniki w tej gminie i jeszcze ludzie bezrobotni!!! Wybory tuż, tuż i mam nadzieję, że tym razem będzie ciekawiej bo jest co oceniać .....
~e tam (niezalogowany) / 15.12.2012, 16:13
ja na ludzi z ulicy ubogich kochanków (czyt. bukowej) i tak nie zagłosuje, wole mniejsze zło.
~onomatopeja (niezalogowany) / 16.12.2012, 01:09
Igor ma rację, takie boisko będzie na siebie zarabiać i z czasem pozwoli wybudować na każdej wiosce po 2 boiska wielofunkcyjne. Jednak fakt, że nie ma infrastruktury na G1, G2 czy G3 też jest frapujące. Myślę, że przy odrobinie zdrowego rozsądku udałoby się np. wybudować 1 boisko na te 2-3 wioski i byłoby ok ;). Resztę włożyć w projekt stadionu z prawdziwego zdarzenia i powoli go realizować. Myślę, że jak tak dalej Wójt i jego przydupasy będą mieć w dupie piłkarzy i sportowców z naszej gminy, to może to się źle dla nich skończyć. Pozdrawiam pana Przewodniczącego, dla którego "plażówka" to nie jest sport, niech on się lepiej zajmie grą na akordeonie na wiejskich potańcówkach, a nie za zabawę w polityka.

P.s: Nic nie mam do imprez Caritasu, wręcz przeciwnie, są bardzo zacne ;), ale pseudomuzyk, ehh..
~groschkenkampf (niezalogowany) / 16.12.2012, 15:08
fakt na rozwój trzeba patrzeć w kontekście całej gminy nie może być tak że część się rozwija a druga nie, szkoda że nie udało się wyremontować ul.sztutowskiej kępy do grochowa pierwszego,ulica była by bardziej przydatna dla mieszkańców w dalszej perspektywie można było by pomyśleć o boisku
~ojciec prowadzący (niezalogowany) / 16.12.2012, 21:16
Dla tow. Pniewskiego i jego "kolegów" jedyny sport jaki znają to oproznianie kolejnych flaszek, a rekreacja to klepanie w międzyczasie wiadomo kogo wiadomo gdzie... Nie ma co liczyć na jakikolwiek kontakt z rzeczywistością, jak ktoś napisał jaki elektorat taka rada, a osoba "przewodniczącego" i całej partyjnej egzekutywy sprzed 30 lat która wciąż rządzi to prawdziwa "wisienka" na tym zjelczalym torcie.
Tu jeszcze dlugo nic się nue zmieni
~Rysiu (niezalogowany) / 18.12.2012, 21:30
Mam dla was propozycję.Idźcie do programu "Trudne Sprawy" i na pewno pomogą wam rozwiązać problem.Tam zawsze jest szczęśliwe zakończenie "i żyli długo i szczęśliwie" Dziękuję i pozdrawiam .
~Rysiu (niezalogowany) / 18.12.2012, 21:43
Mam pytanie do redaktora.Czemu mój komentarz nie został dodany? Czy kogokolwiek uraziłem swym komentarzem?Nie wymieniłem żadnego nazwiska jak moi poprzednicy.To co piszą niektóre osoby jest kretyństwem i dodawanie takich komentarzy jest durnotą.Jest to obrażanie osób publicznych i władz naszej gminy.Teksty jak "Dla tow. Pniewskiego i jego "kolegów" jedyny sport jaki znają to oproznianie kolejnych flaszek" jest godne do napisania na stronie której czyta co drugi mieszkaniec gminy?Według mnie jest to obrażanie i bezczeszczenie dobrego imienia.Pan Pniewski jest Przewodniczącym Rady Gminy,ale i też osobą prywatną i wtarganie na jego życie osobiste na publicznej stronie jest karygodne.Nie jestem zwolennikiem osób rządzących w naszej gminie,ale te komentarze są obrazem osób mieszkających w naszej gminie.Dziękuję i Pozdrawiam
~do Rysia (niezalogowany) / 19.12.2012, 10:44
Szkoda, że Pan przewodniczący nie pamięta co wyprawiał w pomieszczeniach palacza i nie tylko za czasów dyrektorskich. Gdyby był prawym człowiekiem to w życiu nie kandydowałby na żadne stanowisko, ale brak samooceny jest podstawową przywarą ludzi ówczesnej jedynej słusznej Partii. Jeżeli to jest dobre imię to Panie Boże przebacz!
WSZYSCY JESTEŚMY WINNI, że tak wyglądają rządy. Jaka rada taka gmina i na odwrót!
~tede (niezalogowany) / 19.12.2012, 16:31
aaa pan wit..kowski miał ksywkę w szkole ciapek :D
~Rysiu (niezalogowany) / 19.12.2012, 17:42
A Tede miał wystające zęby :)
~Zordon (niezalogowany) / 19.12.2012, 20:40
Pan "redaktor" jesli mozna to tak nazwac troche przegina...Pisze,ze trzeba cos zrobic,głownie ma na mysli klub Bałtyk w ktorym gra,jesli oczywiscie mozna to tak nazwac...Prawda jest taka,że prawdziwych piłkarzy jest moze z 3.
A reszta chciała by wszystko miec i przegrywaja..nic dziwnego nie trenujesz,wszystko psujesz...
~lola (niezalogowany) / 31.12.2012, 13:05
ja jestem za a nawet przeciw :unsure:
~Obserwator (niezalogowany) / 04.04.2013, 19:40
Śmieszne jest to, że zawsze zapominają o Grochowie Drugim. Tak wiemy, że to jest najmniejsza wioseczka, ale fakt jest taki, że dzieciaczki nie mają gdzie się bawić. W Grochowie Pierwszym,Trzecim jest boisko. W Grochowie Drugim nie ma nawet jakiego kolwiek boiska. Gminy to nie interesuje, to jest tak jakby "zapomniany teren". Żenujące!
~Jeszcze My (niezalogowany) / 05.04.2013, 19:26
A gdyby tak ktos kto ma watpliwosci co do Łaszki to zapraszam w ktoras ciepla niedziele... byc moze traficie na wieksza grupe osob ;) A z kad?? Z Grochowa Trzeciego ...
~Mixer (niezalogowany) / 07.04.2013, 15:18
Do Obserwator:
Co do boiska na g2...
Marny koncept. Tam prawie nikt już nie mieszka, więc kto by miał grać?
I nie ma tu ni kszty złośliwości, po prostu takie są realia.
poza tym z browcem w ręce i fajką w zębach ciężko się gra. A tamtejsze, ekhm, dzieciaczki tak spędzają dnie. Tamtejszej mentalności niczym nie odmienisz.
~Tak jest ! (niezalogowany) / 13.04.2013, 21:03
Zgadzam sie w 100% z Mixer :) Takie sa realia...
~Nie znacie sie :) (niezalogowany) / 15.04.2013, 15:18
Władcy internetu!!!! A robic ni ma komu :push:
~Patryjota (niezalogowany) / 20.04.2013, 00:33
Tak najlepiej krytykować a sztutowo naj wiećej się nachapało. Orlik w sztutowie świeci pustkami bo nie ma chętnych do grania macie teź dwa place zabaw i co mało wam ? A wam jeszcze stadion potrzebny chyba do chlania wudy na trybunach jak to robicie do tej pory a ci co piszą ze grochowa to wstyd ,pgr itd to dla jego wiadomości w sztutowie teź był pgr i to nadal jest wiocha a nie miasteczko jak to opisujecie.
~Mona (niezalogowany) / 22.04.2013, 14:07
Ruszyła budowa boisk w Grochowie Pierwszym i Grochowie Trzecim :D
~Mixer (niezalogowany) / 30.04.2013, 10:24
Patryjota, mam nadzieję, że to celowy zabieg stylistyczny, tzn. te błędy interpunkcyjne i ortograficzne. Nie to, że się czepiam, ale jak już się wypowiadasz na temat "wioskowości" w taki, a nie inny sposób, tonie rób z siebie "wiochmena".:)
Dodajesz komentarz jako niezalogowany. Możesz się zalogować i dodać komentarz ze swojego konta

NOWOŚĆ! Dodaj zdjęcie do komentarza (opcjonalnie):
Sztutowo.com nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze nie dotyczące tematu artykułu, zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane
Reklama | Kontakt

© Sztutowo.com 2011-2024 Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów zawartych na stronie możliwe po uzyskaniu zgody autora.