Kolejne konsultacje w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej
Kolejne konsultacje w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej
22 lutego 2015, 23:30
W związku z aktualizacją Programu Wieloletniego „Budowa drogi wodnej
łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” wraz z prognozą oddziaływania
na środowisko, prowadzona jest strategiczna ocena oddziaływania na
środowisko w/w programu. Konsultacje w tej sprawie odbędą się w najbliższą środę 25. lutego 2015 o godz. 17:00 w Urzędzie Gminy Sztutowo
W ramach konsultacji społecznych istnieje możliwość zapoznania się z przedmiotową dokumentacją. Dokumentacja dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (http://bip.mir.gov.pl/Prawo/Gospodarka_morska/Pozostale_projekty/Strony/Konsultacje_spoleczne_Budowa_drogi_wodnej_Zalew_Wislany_Zatoka_Gdanska.aspx) oraz na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Gdyni. Istnieje również możliwość zapoznania się z w/w dokumentacją w siedzibie Urzędu (ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia) – pok. nr 119, w godzinach urzędowania (od 7:30÷15:00) po uprzednim umówieniu telefonicznym pod numerem telefonu 58 355 34 67, od dnia 28.01.2015r.
Uwagi i wnioski do dokumentów można składać w terminie do 20 lutego 2015 r. w następującej formie:
pisemnej, poprzez wypełnienie i przesłanie na w/w adres Urzędu Morskiego formularza, zamieszczonego na stronie internetowej urzędu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, poprzez przesłanie wypełnionego formularza na adres mailowy ti@umgdy.gov.pl, ustnie do protokołu, w miejscu udostępnienia dokumentacji.
Uwagi i wnioski zgłoszone po upływie wskazanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Spotkania terenowe w ramach konsultacji społecznych odbędą się:
w Elblągu: 20 lutego 2015 r. o godz. 17:00 w Ratuszu Staromiejskim, ul. Stary Rynek 25;
w Sztutowie: 25 lutego 2015 r. o godz. 17:00, w Sali narad Urzędu Gminy, ul. Gdańska 55;
w Krynicy Morskiej: 06 marca 2015 r. o godz. 17:00, w Miejskiej Bibliotece Publicznej, ul. Gdańska 108;
Termin składania uwag i wniosków zostaje przedłużony do dnia 06 marca 2015r.
Sprawa wraca jak bumerang...od wyborów do wyborów. Miejmy nadzieję że wreszcie przekopią ten kawał ziemi.
~Robert (niezalogowany) / 23.02.2015, 22:05
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Radzę przed wypowiedzią przeczytać raport na stronie Urzędu Morskiego. Zyskuje jedynie Elblag tzn zysku ogólnie nie ma bo projekt przyniesie jedynie straty ekonomiczne, ekologiczne. Dużo tańszy i bardziej potrzebny byłby port morski w Kątach i ścieżka rowerowa. To tam jest nasz interes.
Spotkajmy się na konsultacjach i porozmawiajmy.
~Pomysłodawca (niezalogowany) / 23.02.2015, 23:01
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Wazne zebysmy nie odpuszczali, nie moźemy przegapic okazji jaka nam nadarza.Budowa kanału czy jak kto woli przekopu w Nowy Świecie gm, Sztutowo przyczyni sie do tego ze nie będziemy
uzaleźnieni od Rosji co do korzystania zZalewu Wiśl.Rozwój turystyki i źeglarstwa;jachtowego, dalekomorskiego.
Rozwój gospodarczy gmin nadzalewowych,
Nie widzę wiekszego zagrozenia jak kormorany dla tubylcow!!! 80 m kanału szerokosci nie wpłynie dewastujaco na legowiska ptaszków .Wyslij e- mala :ti@umgdy.gov.pl z Twoją opinią co do inwestycji potrzebnej naszej gminie.
~mormon (niezalogowany) / 24.02.2015, 05:17
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Pewnie że kopać! Jakie ptaszki?Jakie rybki? Rozwój regionu i praca dla ludzi!
~romek (niezalogowany) / 24.02.2015, 10:49
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Mierzeja wiślana jest terenem po pegerowskim pozbawionym zakładów pracy.musimy zrozumieć ze rozwój tych terenów nam nie skapnie jak manna z nieba.pozwólmy rozwijać się turystyce,to dla nas szansa jak 6 w totka.pozdrowienia od sztutowiaka obecnie mieszkającego w Nowym Mieście na Pilicą.
~co (niezalogowany) / 24.02.2015, 15:50
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Rozwój dalekomorskiej żeglugi? z 5m portem w Elblągu? Co tam będzie cumować? Motorówka, łódź rybacka, a może rower wodny?
~romek (niezalogowany) / 24.02.2015, 17:08
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Budowa takiego projektu to nie proces jednego roku.nie odrazu Rzym zbudowali.to proces wielo letni i na pewno nie obejmie tylko przekop ale całą infrastrukturę z tym związaną.czyli małe porty,pogłębienie kanałów i zalewu.czas pokaże,trochę cierpliwości. uważam że to jest dobry pomysł.więcej turystów to większe wpływy z podatków dla gmin.zwiększy się atrakcyjność tych terenów.
~popieram (niezalogowany) / 25.02.2015, 22:45
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Ja proponuję przeczytać projekt prof. Jednorała. Pouczająca lektura. A co do lokalizacji to tylko Nowy Świat. Piaski są za blisko Rosji. Kanał musi być pod kontrolą naszego kraju a nie żeby stał obok ruski patrol z kałachami i patrzał jak płyną polskie statki.
Żeby można jeszcze było przekonac Kryniczan do tej wspaniałej inwestycji to by było już na 100 % pewne że prace się rozpoczną jak najszybciej. Proponuje aby kilkoro zainteresowanych przekopem osób pojawiło sie w Krynicy Morskiej 6 marca o 17.00 w bibliotece w Krynicy Morskiej i spróbowało przekonać mieszkańców do tej wspaniałej sprawy.
~szt (niezalogowany) / 26.02.2015, 17:05
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Zgadzam się w całej rozciągłości. Proponuję jednak stały most wysoki. Zwodzonych mamy juz dość na Żuławach a dla dużego ruchu był by on znacznym utrudnieniem. Poza tym z wysokiego roztacza by się znakomity widok na okolicę i przyciągał by on turystów. Nowy Świat tak. Piaski nie ze względu na zbyt dużą bliskość granicy z Rosją.
Bylem wczoraj na spotkaniu i miałem wrażenie ze tylko pan radca był za. Bardzo negatywnie nastawiony ekolog i pesymistyczne urząd morski. Rozumiem ze musieli powiedzieć wszystko ale czemu nie propagowali bardziej pożytku z inwestycji. I jeszcze jedna uwaga. Proszę używać prostszego języka bo spora część ludzi nie rozumiała o czym się mówi. A jak ktoś czegoś nie rozumie to jest przeciw. Szczególnie mam na myśli pana radcę. Proszę w Krynicy mówić trochę prostszym językiem i więcej ukazywać zalet niż wad inwestycji takich jak rozwój portu i przystani w KM, modernizacja drogi 501, odbudowa wałów przeciwpowodziowych, napływ turystów z krajów skandynawskich i bałtyckich wygląda jak wypelnienie miejsc noclegowych w KM. Pozdrawiam i czekam na rozpoczęcie budowy. Krzysztof Szczepkowski Sztutowo.
Wysłano ze smartfonu Sony Xperia™
~patriota (niezalogowany) / 26.02.2015, 17:10
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Niektórzy myślą tylko o swoim interesie a tu chodzi o nasze wspólne dobro. O rozwój dwóch województw a nie tylko Kąty, Krynica albo kolo mojego domu to nie czy inne wypowiedzi.
~Alex (niezalogowany) / 26.02.2015, 17:36
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Przekop.... a wrota zrobią jak w Kątach Rybackich, gdzie docelowo miała być promenada z piękna kładką w zamian osoba prywatna ma marinę a o promenadzie już zapomniano...
Jeżeli kopać to w Skowronkach jak najbliżej Kątów. Dlaczego ?
Proste jak bat w kieszeni-blisko Gdańska.
Wiele kilometrów brzegu na zalewie osłoniętego od wiatru sztormu przyczyni się do:
Rozwój żeglarstwa.
Szkoły żeglarskie.
Zakłady szkutnicze.
Zakłady mechaniczne.
Przeciwnicy powinni pojechać do Holandii i zobaczyć na własne oczy jak to działa. Myślę że byłby to wielki skok do innego świata. Ale czy dopuści do tego Gdańsk, ma wiele do stracenia.
Taka inwestycja to skarb dla całej mierzei.
~man (niezalogowany) / 27.02.2015, 10:33
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Podczas i wiele lat po budowie napływ turystów - szczególnie poławiaczy bursztynu będzie ogromny - wyobrażacie sobie ile bursztynu wrzuci do morza rura wysysajaca mase ziemnopiaskową z wykopu?!!! Ja juz sie cieszę i szykuję sprzęt do wyławiania bursztynu!!!
~abc (niezalogowany) / 27.02.2015, 20:32
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Proponuję przekopac w poprzek tyłki pomyslodawców z Elblaga. Już widzę ten rozwój regionu. Mogą pogłębić Szkarpawę i Wisłą dalej na morze. Zamiast przekopu można zrobić inne potrzebniejsze inwestycje.
~Skowrończyk (niezalogowany) / 28.02.2015, 16:20
Głos został już oddany
Głos został zapisany
To właśnie jest "inna" najbardziej potrzebna inwestycja, która pociągnie za sobą cały szereg inwestycji:rewitalizacja drogi wodnej do Wisły z zalewu, no i remont drogi 501.A droga siódemka nie zostanie zniszczona przez tiry i będzie mniej korków do Gdańska Kmiotku abc
Ja widzę różnicę pomiędzy poławiaczami bursztynu a właścicielami jachtów czy żaglówek. Proponuję wyjść z dołka po kartoflach i pojechać dalej poza widok własnego komina. Przemyśl to abc ?
Zapewniam warto.
~nie ważne skad (niezalogowany) / 01.03.2015, 09:32
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Zastanawiam się skąd w ludziach tyle pesymizmu. Naprawde to nie jest budowa elektrowni atomowej tylko mały kanalik i pogłębienie toru wodnego a korzysci mogą być naprawdę ogromne. Podczas budowy, która ma trwać 4 lata I wiele lat po napływ ludzi zainteresowanych samym zobaczeniem na kilka dni tego przedsięwzięcia, poszukiwaczy skarbów, polawiaczy bursztynu będzie tak duży ze nie wiem czy pomieszczą to wszystkie ośrodki wczasowe mierzei
~romek (niezalogowany) / 01.03.2015, 19:17
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Najwidoczniej mieszkańcy nie chcą rozwoju.dobrze im jest jak jest.wola narzekać że rząd i samorządy nic nie robią.ale jak nadarza się okazja to krytykować.młodzież już wyjeżdża za pracą,a co będzie dalej.na mierzei zostaną dzieci w wieku szkolnym i emeryci.
~zyggi (niezalogowany) / 02.03.2015, 05:11
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Poza poparciem nie powinno tu byc zadnych glosow przeciwnych budowie. Kazda inwestycja tego typu przynosi korzysci dla okolicy. Oczywiscie trzeba umiec to wykorzstac ale najpierw nalezy to udokumentowac i przedstawic do zatwierdzenia w planach budowy. Przestanmy narzekac a powolajmy organ ktory bedzie wylapywal pozytywne wnioski i propozycje okolicznych mieszkancow. Jak najszybsze konsultacje z Urzedem Morskim aby moc zarezerwowac swoje prawa sa w danej chwili koniecznoscia. Widze tutaj caly Urzad i Gminna Rade wraz z jej mieszkancami wspolpracujacymi na maksymalnych obrotach. Jak czesto taki kanal jest budowany na terenie gminy? Nie przegapmy kolejnej szansy dla rozwoju.
~wojak (niezalogowany) / 05.03.2015, 09:49
Głos został już oddany
Głos został zapisany
I dlatego też powinno się stworzyć drogę wodną Zalew - Zatoka (wraz z przekopem Mierzei) aby w razie wkroczenia Ruskich na wody zalewu można by się było ewakuować na Bałtyk. Jest to aspekt strategiczno-militarny druga wielka korzyść nowej drogi wodnej to rewitalizacja gospodarcza i turystyczna całego regionu(kilka powiatów). Nie zdajemy sobie nawet sprawy jakie korzyści prowadzi za sobą ta inwestycja. Od dziesiątek lat na Żuławach i ziemi Elbląskiej nie robi się nic. Czas to zmienić.
~romek (niezalogowany) / 15.03.2015, 11:57
Głos został już oddany
Głos został zapisany
Moi drodzy czytałem na interi.pl że mieszkańcy krynicy się nie godzą.czegoś tu nie rozumiem?.kryniczanom jest ten przekop nie potrzebny bo oni maja turystów rok w rok o ile oczywiście jest pogoda.a inne miejscowości niech się martwią.a ile jest tak właściwie rdzennych kryniczan bo zimą to nawet nie ma się kogo o godzinę zapytać na mieście.zobaczcie co się dzieje jak tylko zmieni się pogoda,ludzie jak opentani opuszczają krynice i korek nie kiedy do samego nowego dworu.take uroki krynicy.a z cenami za pokoje to już nie mowie bo to net w ogóle porażka.
~Fajny film (niezalogowany) / 17.03.2015, 13:17
Głos został już oddany
Głos został zapisany
"Bygget av Falsterbokanalen" 1941 Zobaczcie jak Szwedzi budowali kanał. U nas może tez tak być. Miejsca pracy do bólu.
Sztutowo.com nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze nie dotyczące tematu artykułu, zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane